شش مهارت کلیدی که افراد باهوش بر آن‌ها تسلط دارند | مایکل واتکینز
Big Think, Uncategorized

شش مهارت کلیدی که افراد باهوش بر آن‌ها تسلط دارند | مایکل واتکینز

در ویدیوی “شش مهارت کلیدی که افراد باهوش بر آن‌ها تسلط دارند” از مایکل واتکینز، به اهمیت تفکر استراتژیک اشاره می‌شود. واتکینز توضیح می‌دهد که این مهارت قابل یادگیری است و همه می‌توانند آن را به مرور زمان بهبود دهند. این شش مهارت شامل توانایی تشخیص الگوها، تحلیل سیستم‌ها و افزایش چابکی ذهنی است که به رهبران کمک می‌کند تا در مواقع پیچیده تصمیمات موثری بگیرند.

چگونه طرد شدن، جولی پلک را به رهبری بی‌چون‌وچرا تبدیل کرد؟
Uncategorized

چگونه طرد شدن، جولی پلک را به رهبری بی‌چون‌وچرا تبدیل کرد؟

چطور شکست و طرد شدن می‌تواند مسیر رهبری را هموار کند؟ در این ویدیو جذاب، جولی پلک درباره‌ی مواجهه با عدم اعتماد به نفس، مسئولیت‌پذیری نسبت به اشتباهات گذشته، و اهمیت فروتنی در رهبری صحبت می‌کند.

آیا فلسفه جایگزین علمی بهتری برای کتاب‌های خودیاری محسوب می‌شود؟
Uncategorized

آیا فلسفه جایگزین علمی بهتری برای کتاب‌های خودیاری محسوب می‌شود؟

آیا فلسفه جایگزین بهتری برای کتاب‌های خودیاری است؟ در این ویدئو بررسی می‌شود که چطور فلسفه، برخلاف سطحی‌نگری برخی کتاب‌های مدرن خودیاری، عمقی ماندگار ارائه می‌دهد؛ از اخلاق نیکوماخوسی ارسطو گرفته تا تائوته‌چینگ.

چرا احساس می‌کنیم جهان در حال فروپاشی است؟ | نگاهی علمی به دلایل آن
Uncategorized

چرا احساس می‌کنیم جهان در حال فروپاشی است؟ | نگاهی علمی به دلایل آن

در ویدئوی “چرا احساس می‌کنیم جهان در حال فروپاشی است؟”، دینامیک زندگی مدرن و دلیل احساس ناپایداری جهانی به زبانی علمی بررسی می‌شود. چرا دنیای امروز ما با ثبات “محلی” اما ناپایداری “جهانی” روبروست؟ مفاهیم “سیستم‌های پیچیده” و “تفکر غیرخطی” کمک می‌کنند که بفهمیم چگونه تغییرات کوچک می‌توانند اثرات عظیمی بر آینده داشته باشند. این نگاه تازه به ما نشان می‌دهد که چرا دنیای مدرن نیازمند مدل‌سازی‌های دقیق‌تر و علمی‌تر برای درک علت تغییرات اجتماعی است.

قدرت بیشتر: حقایق یا داستان‌ها؟ بررسی علمی تأثیر اطلاعات و روایت‌ها
Uncategorized

قدرت بیشتر: حقایق یا داستان‌ها؟ بررسی علمی تأثیر اطلاعات و روایت‌ها

در این ویدیو از قدرت ماندگار داستان‌ها در مقابل حقایق پرداخته شده است. گفته می‌شود که برای انجام پروژه‌های بزرگ، مانند ساخت بمب اتم، تنها دانستن حقایق علمی کافی نیست؛ بلکه باید مردم را با روایت‌های جذاب و انگیزشی، متحد کرد.

آیا اراده آزاد یک توهم است؟ چگونه یک تمرین علمی می‌تواند پاسخ دهد؟
Uncategorized

آیا اراده آزاد یک توهم است؟ چگونه یک تمرین علمی می‌تواند پاسخ دهد؟

آیا اراده آزاد فقط یک توهم است؟ در این ویدیو علمی جذاب، تمرینی ساده معرفی می‌شود: حرکت دادن انگشت یا شست. آیا واقعاً شما تصمیم می‌گیرید؟ یا این تصمیم به‌سادگی در ذهن شما پدیدار می‌شود؟

آیا علم می‌تواند آگاهی مشترک بین ذهن‌ها را توضیح دهد؟
Uncategorized

آیا علم می‌تواند آگاهی مشترک بین ذهن‌ها را توضیح دهد؟

در ویدیوی “آیا علم می‌تواند آگاهی مشترک بین ذهن‌ها را توضیح دهد؟”، به بررسی نظریه‌های جدید علمی درباره‌ی آگاهی پرداخته می‌شود. برخلاف دیدگاه مادی‌گرایانه‌ی رایج قرن بیستم که مغز را به‌عنوان تولیدکننده‌ی اندیشه‌ها می‌پنداشت، امروز بسیاری از دانشمندان مغز را شبیه یک آنتن می‌دانند که امواج آگاهی را دریافت و ارسال می‌کند. این آگاهی حتی می‌تواند بین دو نفر در مکان‌های جداگانه به اشتراک گذاشته شود و به یکی شدن بشر کمک کند.

چگونه از فناوری بهره ببریم بدون اینکه زیر سلطه آن برویم؟
Uncategorized

چگونه از فناوری بهره ببریم بدون گیرش بیافتیم؟

در این ویدئو به اهمیت مدیریت استفاده از فناوری پرداخته می‌شود. گوینده از فناوری همچون غذا یاد می‌کند که در گذشته کمیاب بود و انسان‌ها هر آنچه دیدند، مصرف کردند. اما امروزه همانند غذا، با مقادیر زیادی از اطلاعات که شامل داده‌های غیرمفید و حتی مضر مانند ترس و نفرت هستند، مواجهیم.

آیا ما در یک شبیه‌سازی زندگی می‌کنیم؟ پاسخ دکتر میچیو کاکو چیست؟
Uncategorized

آیا ما در یک شبیه‌سازی زندگی می‌کنیم؟ پاسخ دکتر میچیو کاکو چیست؟

در ویدئوی “آیا ما در یک شبیه‌سازی زندگی می‌کنیم؟”، دکتر میچیو کاکو به بررسی این ایده می‌پردازد. او با اشاره به پیچیدگی بی‌نهایت جهان‌های شبیه‌سازی‌شده بر این باور است که از دیدگاه ریاضی، شبیه‌سازی اتم‌های یک جهان کامل غیرممکن است.

چگونه تشخیص اختلال درک من از خودم را تغییر داد؟ | بررسی تجربه کايلين پارلو
Big Think, Uncategorized

چگونه تشخیص اختلال هایم درک من از «خودم» را تغییر داد؟ | بررسی تجربه کايلين پارلو

در ویدیوی “چگونه تشخیص اختلال درک من از خودم را تغییر داد؟ | بررسی تجربه کايلين پارلو”، صحبت درباره چالش‌های شخصی و تاثیر تشخیص‌هایی مانند اوتیسم و ADHD بر خودشناسی کايلين است. او توضیح می‌دهد که چگونه این تشخیص‌ها، که شامل اختلالاتی مانند دیسلکسی و دیسپراکسی هم بود، او را از برچسب‌های منفی مثل “احمق” رها کرد و درک بهتری از خود به او بخشید.

پیمایش به بالا